Heb jij ongewenst een abonnement bij PriTell en wil je hier niet langer gebruik van maken? PriTell opzeggen doe je snel en eenvoudig met een opzegbrief van 123opzeggen. Vul je gegevens in, kies voor de verzendoptie en 123opzeggen regelt de rest. Zodra PriTell de opzegging ontvangen heeft, kunnen zij jouw abonnement opzeggen. Zo makkelijk kan het zijn!
PriTell is een bedrijf uit Almere dat haar klanten – net als Pretium, een belabonnement aanbiedt naast het vaste KPN-abonnement. Er is veel te doen rondom dit aanvullende belabonnement, omdat mensen vaak niet doorhebben dat ze gewoon blijven betalen aan KPN. Het is dus geen abonnement in plaats van KPN, maar dient als aanvulling. Hoe dit precies werkt, wat de klachten zijn en hoe je van het PriTell abonnement afkomt, lees je allemaal hieronder.
PriTell adverteert met de aanbieding dat je onbeperkt kunt bellen naar vaste nummers in Nederland en dat je hier dan 12,95 euro voor betaalt. Dit bedrag betaal je boven op het vaste KPN Basis of KPN Plus belabonnement. Een abonnement bij PriTell zorgt er dus alleen voor dat de belkosten per minuut goedkoper worden. Deze kosten gaan van 8 cent per minuut naar 2 cent per minuut. Om een winst te behalen uit een PriTell abonnement betekent dit dus dat je meer dan 10,5 uur moet bellen naar vaste Nederlandse telefoonnummers.
PriTell adverteert met 'onbeperkt bellen', maar in werkelijkheid mag je maandelijks 11 uur kletsen aan de telefoon. Ze hebben er een limiet aan gegeven, om te zorgen dat er geen misbruik wordt gemaakt van het labeltje onbeperkt. Wil je meer dan 11 uur per maand bellen, dan zul je moeten rekenen op extra kosten per gebelde minuut.
PriTell heeft in het verleden al een veroordeling gehad van de ACM, omdat ze niet aangesloten waren bij een geschillencommissie. Hierdoor was het voor klanten lastig om hulp te krijgen bij een conflict met het bedrag. Inmiddels is PriTell wel aangesloten bij deze commissie. Toch stoppen de klachten daar niet. Veel consumenten klagen over de agressieve manier van verkopen. Juist oudere mensen zijn in de veronderstelling dat ze praten met een medewerker van KPN en hebben dus niet door dat ze in zee gaan met een apart bedrijf dat een abonnement aanbiedt naast hun bestaande KPN-abonnement. Heel vervelend en vaak komen ze er pas laat achter dat ze maandelijks een extra bedrag kwijt zijn en bellen doen ze vaak niet voldoende. Ze betalen dus veel te veel!
Met het abonnement op PriTell kun je niet binnen je bundel bellen naar mobiele nummers. Deze nummers worden apart in rekening gebracht en kosten 28 cent per minuut met een starttarief van 9 cent. Deze kosten zijn hoger dan bij KPN en hierdoor kunnen mensen onverwacht voor hoge kosten komen te staan. Een ander puntje waar veel mensen tegenaan lopen is het feit dat er door PriTell geen gespecificeerde factuur wordt verstuurd. Dit houdt in dat mensen geen inzicht hebben in de gemaakte belkosten. Als je zo’n factuur wil ontvangen, moet je elke keer contact opnemen met PriTell en dat blijkt vaak lastig te zijn.
Heb jij op dit moment een abonnement bij PriTell, maar bel je niet genoeg om de gemaakte belkosten uit het abonnement te halen? Je kunt PriTell schriftelijk opzeggen. Om het je gemakkelijk te maken, biedt 123opzeggen een handige opzegbrief aan. Dankzij deze brief hoef je de deur niet uit om je abonnement op te zeggen. Je hoeft alleen maar je gegevens in te vullen en te kiezen voor de verzendoptie. Voor een kleine vergoeding zorgen wij er dan voor dat de opzegbrief bij PriTell terechtkomt. Wil je liever wel de opzegbrief gebruiken, maar geen gebruikmaken van onze verzendservice dan kan dat ook. In dat geval kun je de opzegbrief kosteloos downloaden en zelf verzenden. Zo wordt het opzeggen van PriTell een stuk eenvoudiger!