Wil jij overstappen naar een andere telecomaanbieder? Je kunt je Ziggo abonnement opzeggen door gebruik te maken van een opzegbrief van 123opzeggen. Vul je gegevens in, kies voor de verzendoptie en laat 123opzeggen de rest voor je regelen. Zo makkelijk kan opzeggen zijn!
Soms wil je graag overstappen naar een andere provider? Dit kan verschillende redenen hebben. Dit kan zijn omdat je gaat verhuizen en je nieuwe woning niet de gewenste internetsnelheid kan krijgen via Ziggo. Ook kan het zijn dat je bij een andere provider goedkoper uit bent bij een abonnement op interactieve tv en internet. Op deze pagina vertellen we uitgebreid hoe je Ziggo kunt opzeggen.
Bij 123opzeggen kun je naast Ziggo nog meer telecomproviders opzeggen zoals KPN, Hollandsnieuwe, Odido en nog veel meer!
Misschien ben je op zoek naar een goedkoper alternatief of ben je niet tevreden met de service: Ziggo opzeggen kan op 4 verschillende manieren. Wij leggen je stap voor stap uit hoe je Ziggo kan opzeggen.
Dit is de snelste manier om op te zeggen. Een medewerker van Ziggo zal je opzegging verwerken en vaak wordt er nog een bevestigingstelefoontje gepleegd. Telefoonnummer: 0900 1884 (normaal tarief) of bel gratis naar 1200 vanaf een vaste telefoonlijn van Ziggo.
Log in op je Mijn Ziggo-account. Navigeer naar 'Abonnement opzeggen' en volg de instructies om je abonnement op te zeggen. Bevestig je keuze en eventueel wordt je gevraagd specifieke onderdelen die je wilt opzeggen, te specificeren (zoals tv, internet, etc.).
Schrijf een brief waarin je vermeldt dat je je abonnement wilt opzeggen. Vermeld je naam, adres, klantnummer en de gewenste opzegdatum. Het is aan te raden deze brief aangetekend te versturen. Adres: Ziggo, Postbus 43048, 3540 AA Utrecht.
Bij 123opzeggen willen we abonnementen opzeggen zo simpel mogelijk maken. Geen eindeloos papierwerk, ingewikkelde telefoongesprekken of oneindige zoektochten naar de juiste methode. Daarom bieden we een gratis opzegbrief aan waarmee jij je abonnement kan opzeggen van Ziggo.
Geen zin om zelf naar de brievenbus te gaan? Daar hebben we bij 123opzeggen iets op gevonden! Laat ons het werk doen en kies voor onze verzenddienst. We zorgen ervoor dat de brief op de juiste mat valt, zodat jij alleen maar hoeft te wachten op de bevestiging. Makkelijker kunnen we het niet voor je maken!
Bij het opzeggen van een abonnement bij Ziggo zijn enkele belangrijke voorwaarden van toepassing. Je sluit bij Ziggo altijd een abonnement af voor onbepaalde tijd en kunt deze maandelijks opzeggen. Soms geldt er echter een minimum looptijd, bijvoorbeeld bij een actie met korting. Je kunt opzeggen via verschillende methoden zoals telefonisch, online via je Mijn Ziggo account, of schriftelijk. Het is belangrijk om je klantgegevens bij de hand te hebben wanneer je contact opneemt met Ziggo voor de opzegging, om het proces te versoepelen.
Voor de meeste abonnementen geldt een opzegtermijn van één maand. Dit betekent dat je abonnement een maand na het doorgeven van de opzegging stopt. Als je een contract hebt voor bepaalde tijd, zoals een jaarcontract, dan kun je meestal pas opzeggen tegen het einde van deze periode, tenzij je een boete betaalt voor vroegtijdige beëindiging.
Heb je apparatuur geleend bij Ziggo? Retourneer de geleende apparaten uiterlijk binnen een termijn van 14 dagen na het doorvoeren van de wijziging, verhuizing of opzegging. Apparaten van Ziggo terugsturen gaat als volgt: Plaats de apparaten in een stevige doos. Vermeld het retouradres duidelijk op de doos of print het adreslabel uit. Onder de sectie 'afzender' op de doos, vermeld je naam, postcode en huisnummer. Lever het pakket in bij een PostNL punt of geef het af aan een pakketbezorger. Vraag altijd om een verzendbewijs
Leestip: Ziggo gaat haar prijzen verhogen
De ervaringen met het opzeggen van Ziggo variëren onder gebruikers. Veel klanten melden dat het proces vrij eenvoudig is, vooral wanneer dit online via het Mijn Ziggo-account wordt gedaan. Anderen hebben echter soms moeite met de klantenservice tijdens het telefonisch opzeggen, waarbij wachttijden en meerdere stappen voor verificatie als frustrerend worden ervaren.
Dirk Arts - "Ongelooflijk lastig op te zeggen heel vervelend."
Rico Lux - "Andere provider is goedkoper"
Jacob Duiker - "Ik ben overgestapt naar een andere provider , die sneller internet levert en goedkoper is Tevens is de klantenservice makkelijk en in vergelijking met ziggo heel snel bereikbaar"
Bij het overlijden van een abonnee biedt Ziggo de optie om het abonnement op te zeggen of over te nemen. Nabestaanden kunnen het contract eenvoudig online of telefonisch wijzigen of beëindigen. Voor opzeggingen stuurt Ziggo binnen 10 werkdagen een bevestiging naar het adres van de overledene. Bij overname verschijnt de nieuwe tenaamstelling op de volgende maandfactuur.
Ziggo is een Nederlandse aanbieder van internet-, televisie- en telefoniediensten. Het bedrijf ontstond in 2007 door de fusie van Multikabel, @Home en Casema. In 2016 besloten Vodafone Nederland en Ziggo om samen te gaan in een joint venture. Deze samenwerking resulteerde in het ontstaan van VodafoneZiggo. Ziggo levert breedbandinternet, digitale televisie (inclusief interactieve diensten en video on demand), en vaste telefonie aan particulieren en bedrijven in Nederland.
Het voordeel van de fusie tussen Vodafone en Ziggo is dat jij als Ziggo klant een hoop voordeeltjes kunt scoren. Zo krijg je bij een Vodafone abonnement altijd dubbele data, een extra televisiepakket en een veilig online XL pakket. Kies je daarbij voor een Vodafone Start, Smart, Red of Black abonnement dan krijg je daarbij ook nog eens 5 euro korting op je telefoonrekening.
Ziggo biedt verschillende pakketten aan die variëren in prijs en diensten, afhankelijk van de combinatie van internet, televisie en vast bellen die je kiest:
Alles-in-1 Pakketten:
TV + Internet Pakketten:
Hieronder vind je een overzicht van veelgestelde vragen over het opzeggen van een Ziggo abonnement en de diensten van Ziggo.
De "Alles-in-1 pakketten" van Ziggo, waarbij je een abonnement afluist voor Internet, TV en bellen, beginnen bij 60 euro en kunnen oplopen tot 95 euro per maand. Kies je voor de "TV + Internet pakketten", dan betaal je tussen de 56 euro en 91 euro per maand.
De opzegtermijn bij Ziggo is meestal een maand. Om je Ziggo abonnement op te zeggen, is het verstandig om op de hoogte te zijn van de geldende opzegtermijn. Je kunt namelijk niet altijd gelijk opzeggen als je daar zin in hebt. Je gaat namelijk vaak een contract aan voor een bepaalde contractperiode. Deze zul je moeten uitzitten, omdat je anders te maken krijgt met een overstap boete. Je moet je abonnement dan afkopen.
Ja, Ziggo is per maand opzegbaar.
Nee, niet als je een contract voor bepaalde tijd hebt. Je kan het abonnement pas opzeggen als je contractperiode is afgelopen. Vanaf dit moment is je Ziggo abonnement maandelijks opzegbaar. Als je het abonnement niet opzegd na je contractperiode, wordt hij stilzwijgend verlegd. Controleer daarom altijd goed of je huidige contractperiode is afgelopen en je abonnement maandelijks opzegbaar is, voordat je je nieuwe abonnement afsluit, zodat je straks niet met een dubbel abonnement zit.