Ga je verhuizen naar een plaats waar een ander waterbedrijf actief is? Dan moet je Vitens opzeggen. Dit doe je eenvoudig met een opzegbrief van 123opzeggen. Vul je gegevens in, kies voor de verzendoptie en laat 123opzeggen de rest voor je regelen.

Vitens Waterbedrijf opzeggen

We hebben allemaal schoon drinkwater nodig. Om te drinken of om mee te koken, voor het douchen of om onze tanden te poetsen. Water is van levensbelang en daarom is het belangrijk dat waterbedrijven in Nederland hun werk goed doen. Elke regio valt onder één van de tien waterbedrijven. Zo heb je Brabant Water in Noord-Brabant, PWN in Noord-Holland en Oasen in Zuid-Holland. Deze bedrijven zorgen ervoor dat er altijd vers water uit de Nederlandse kranen komt.

Verschil waterschappen en waterbedrijven

Nu vraag je je misschien af wat het verschil is tussen de provinciale waterschappen en een drinkwaterbedrijf. Drinkwaterbedrijven zorgen ervoor dat drinkwater gemaakt wordt van grondwater of water uit rivieren. Zij pompen het op en leveren het aan de klant. Waterschappen hebben een andere verantwoordelijkheid. Zij zorgen ervoor dat er genoeg water is, zodat Vitens en Evides het op kunnen pompen. Dit doen ze voornamelijk door regenwater weg te pompen in natte tijden en het juist te verspreiden in droge tijden. Zo blijft de natuur intact en kunnen agrariërs hun werk blijven doen.

Wat doet Vitens Waterbedrijf?

Vitens Waterbedrijf is het grootste waterleidingbedrijf van Nederland. Ze voorzien maar liefst 5,6 miljoen particuliere en zakelijk klanten. Vitens ontstond in 2002 toen Nuon Water, Waterbedrijf Gelderland en Waterleiding Maatschappij Overijssel fuseerde. De fusie ging uiteindelijk nog verder toen ook Hydron Flevoland en Hydron Midden-Nederland zich aansloten bij Vitens. Hierdoor bleef het waterbedrijf maar groeien en inmiddels voorziet het vijf complete provincies van kwalitatief goed drinkwater. Dit zijn de provincies Overijssel, Gelderland, Utrecht, Flevoland, Friesland en een gedeelte van Drenthe.

Duurzaamheid en innovatie

De missie van het waterbedrijf is om Nederland te voorzien van waardevol water en ervoor te zorgen dat er op elk moment van de dag betrouwbaar en vers water uit de kraan van elke Nederlander komt. Daarnaast doet Vitens haar uiterste best om de kostbare drinkwaterbronnen van het bedrijf te beschermen, zodat er in de toekomst ook water uit te winnen valt. Dit vergt de nodige inspanning. Naast die bescherming zit het bedrijf ook niet stil op het gebied van duurzaamheid en innovatie. Ze proberen altijd vernieuwend uit de hoek te komen waardoor de klant altijd het beste krijgt.

De klant centraal

Naast de bovengenoemde zaken, staat de klant centraal bij Vitens. Door het analyseren van digitale data over klantgedrag is een beleid ontwikkeld waarmee calamiteiten eenvoudig opgelost kunnen worden. Op die manier hoeft de klant nooit lang te wachten op een oplossing en blijft die tevreden. Mochten er toch klachten voorkomen, dan streeft Vitens naar een nog betere klachtafhandeling van callcenters. Het bedrijf wil altijd in dialoog blijven gaan. Zo reageren ze altijd als een klant zijn of haar boosheid uit op social media. Ze vinden het belangrijk dat iedereen tevreden is en doen daar hun uiterste best voor.

Water for Life

Naast het drinkwater van Nederlanders, zet Vitens zich ook in voor drinkwater en sanitaire voorzieningen in landen waar dit niet vanzelfsprekend is. Eén miljard mensen hebben geen toegang tot schoon water, en dat wil het bedrijf graag anders zien. Naast drinkwater, wat natuurlijk van levensbelang is, hebben deze mensen vaak ook geen wasgelegenheid of toiletten. Hierdoor zijn ze veel vatbaarder voor ziektes. Vitens zet zich samen met Evides Waterbedrijf, PWN, Waterbedrijf Groningen en WML in om deze mensen te helpen. Klanten kunnen ook helpen door donateur te worden via hun waterfactuur. Ze betalen dan een extra bedrag dat rechtstreeks naar Water for Life gaat. De bedrijven leggen samen waterleidingen, tappunten en wc’s aan. Daarbij verzorgen ze ook trainingen over hygiëne. Hiermee hebben ze al tienduizenden mensen bereikt. Het mooie aan dit initiatief is dat al het ingezamelde geld ook daadwerkelijk bij de projecten terechtkomt. Niets blijft aan de strijkstok hangen.

Vitens opzeggen

Als je niet langer in het gebied van Vitens woont, is het belangrijk dat je jouw contract opzegt. Ben je dit vergeten te doen toen je ging verhuizen? Geen enkel probleem. Je kunt Vitens opzeggen tot drie jaar na je verhuizing. De kans is dus klein dat je te laat bent. Als je gaat verhuizen binnen het gebied van Vitens, hoef je het waterbedrijf niet op te zeggen. Je kunt in dat geval je verhuizing doorgeven op de site. Het waterbedrijf verhuist dan gewoon met je mee. Als je wél buiten het werkgebied gaat wonen, moet je jouw contract stopzetten. 123opzeggen kan je daarbij helpen. Met onze opzegservice aan kun je gratis een opzegbrief maken. Hierboven staan een aantal invulvelden, waarin je je gegevens in kunt vullen. Die gegevens worden dan automatisch in de opzegbrief daarnaast geladen. Je kunt de brief compleet kosteloos downloaden. Je hebt alleen nog een postzegel nodig om de brief te verzenden.

Verzendservice

We weten dat het tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend is dat iedereen postzegels in de kast heeft liggen, en daarom bieden we ook een verzendservice aan. Je kunt op een eenvoudige wijze je brief door ons laten verzenden. Hier vragen wij een kleine vergoeding voor, maar jij hoeft in ruil daarvoor de deur niet meer uit om Vitens op te zeggen. Dit doen wij voor je! Om gebruik te maken van deze verzendservice vul je net als bij de opzegservice je gegevens in, maar ditmaal kies je een verzendoptie. Na de betaling zullen wij de brief verzenden, en zodra Vitens de brief verwerkt heeft, krijg jij hiervan een bevestiging. Zo weet je altijd waar je aan toe bent. Het waterbedrijf houdt normaliter een verwerkingsduur van twee weken aan.