Wil je niet langer lid zijn van de Consumentenbond? Je kunt je lidmaatschap iedere maand eenvoudig opzeggen door gebruik te maken van de opzegbrief van 123opzeggen. Vul je gegevens in, kies voor de verzendoptie en laat 123opzeggen de rest voor je regelen.
De Consumentenbond is er voor de consumenten. Deze bond heeft geen winstoogmerk en is er vooral op gericht om consumenten te informeren. Zo testen ze geregeld producten, zodat je weet welke je het beste kunt kopen om waar te krijgen voor hun geld. Ook helpt de Consumentenbond bij juridische conflicten, als je bijvoorbeeld een ondeugdelijk product gekocht hebt. Dit scheelt jou als consument veel geld.
Wist je dat je bij De Consumentenbond voor verschillende lidmaatschappen kunt kiezen? De Consumentenbond opzeggen lijkt misschien de juiste en slimste keuze, maar misschien is er wel een lidmaatschap dat beter bij je past. Daarom zetten we ze je nog eenmaal allemaal voor je op een rij.
Bij twijfel of de Consumentenbond opzeggen de juiste keuze is, is het misschien slim om even na te gaan welk lidmaatschap je hebt. Wellicht mis je nog wat handige functies en kun je die juist wel gebruiken? Wil je ondanks alles toch de consumentenbond opzeggen, dan regel je dit eenvoudig met 123opzeggen.
Er werd al even aangehaald dat de Consumentenbond veel producten test. Dit zijn zowel bestaande als nieuwe producten. Op die manier wil de bond orde scheppen in de chaos en de consument wijzen op de beste producten en de producten met de beste prijs-kwaliteit verhouding. Om je te wijzen op de beste producten, terwijl je aan het winkelen bent, geeft de Consumentenbond predicaten uit. Vooral de ‘als beste getest’ en ‘beste koop'-predicaten worden gezien als goede leidraden bij het kopen van een product. Deze predicaten mogen zes maanden lang gevoerd worden door het bedrijf waarvan het product is. Dit doen ze graag, omdat ze het goed kunnen gebruiken bij het aanprijzen van de producten. Predicaten voor de ‘beste koop’ en ‘laagste prijs’ zijn minder lang te gebruiken. Hiervoor staat een geldigheid van drie maanden.
Als lid van de Consumentenbond kun je genieten van bepaalde voordelen. Al 600.000 mensen hebben een abonnement bij de bond. Zij betalen maandelijks voor hun toegang tot de tests en informatie. Daarbij kunnen zij ook gebruik maken van de hulp die de bond biedt bij conflicten en vragen over aankopen. Ook actief deelnemen op het forum zit bij het abonnement inbegrepen. Leden delen daar hun persoonlijke ervaring met producten en bedrijven. Zo kunnen anderen ook kiezen voor een goed product, van een fijn bedrijf voor de juiste prijs.
Naast deze services, biedt de Consumentenbond ook een vergelijkingsservice aan. Je kunt via de website handig al je verzekeringen vergelijken. Betaal je bijvoorbeeld te veel voor je autoverzekering? Je kunt het eenvoudig checken via de Consumentenbond. Ook energiecontracten, inboedel- en opstalverzekeringen zijn eenvoudig te controleren.
Een andere service die de Consumentenbond levert, is de Vlucht Claim Service. Je kunt op een eenvoudige manier gelijk zien of je in aanmerking komt voor vergoeding bij vluchtvertraging. Een dergelijke vertraging kan tot wel 600 euro per persoon opleveren. Deze service werkt volgens het no-cure-no-pay principe, wat betekent dat je niet betaalt als er geen resultaat is.
Naast al deze services voor jou kun je als lid ook meehelpen bij het werk van de bond. Zo kun je ze wijzen op foutieve etiketten en fouten van bedrijven. De bond kan natuurlijk niet altijd alles direct zien en alle hulp daarbij is meer dan welkom. De bond komt na zo’n tip in actie en zal ervoor zorgen dat de consument beschermd wordt tegen eventuele oplichting of fouten.
Naast de standaard Consumentengids, waarin alle praktische zaken besproken worden en algemene testuitslagen worden gedeeld, heeft de gids ook enkele ‘spin-offs’. Dit zijn gidsen met een thema. Ze gaan door dat thema dieper in op producten en weetjes uit een bepaalde categorie. Deze gidsen zijn:
In deze gidsen krijgen leden vaak stap voor stap uitleg over onderwerpen die passen bij het thema. Deze gidsen zijn maandelijks opzegbaar en ook los verkrijgbaar, dus je kunt er ook voor kiezen om af en toe een gids te kopen als er een interessant onderwerp in behandeld wordt. Ontvang je de gids al wat langer, maar wil je je abonnement stopzetten, dan kan dit altijd.
Het is afhankelijk van welk lidmaatschap van de Consumentenbond je gekozen hebt, wat de geldende opzegtermijn is. Heb je voor een jaarlidmaatschap gekozen, dan zitten leden hier sowieso het eerste jaar aan vast. Daarna geldt er een opzegtermijn van één maand. Bij maand lidmaatschappen waarbij je de Consumentenbond maandelijks betaald, kunnen leden hun lidmaatschap ook elke maand opzeggen.
Wil je ondanks alles toch graag je abonnement opzeggen, dan kan dit altijd. Soms is dat maandelijkse bedrag gewoon wat veel als je op de kleintjes moet letten of wil je liever een andere instantie steunen bij hun werk. 123opzeggen.nl heeft een hele handige opzegservice, waardoor jij de consumentenbond opzeggen heel handig en snel kunt regelen. Je kunt bij ons kiezen om een gratis opzegbrief te genereren. Je hoeft hiervoor alleen enkele gegevens in te vullen. Vervolgens kun je de brief downloaden, printen en opsturen naar het adres dat wij alvast bovenaan de brief hebben gezet. Dit hoef je nu dus niet meer zelf uit te zoeken!
Als je liever hebt dat wij de verzending van je opzegging van je overnemen, hoort dit ook tot de opties van 123opzeggen.nl. Je lidmaatschap op de Consumentenbond stopzetten is dan nóg eenvoudiger. Je vult enkel een paar gegevens in en wij zorgen daarna dat de brief op de juiste mat valt. Zo heb jij er geen omkijken meer naar en kun je lekker achterover leunen. Als de Consumentenbond de brief ontvangen heeft, zullen ze de opzegging verwerken en jou een bevestiging sturen. Zodra je de bevestiging ontvangen hebt, is de opzegging definitief.