Administratiekosten

Administratiekosten

Administratiekosten zijn kosten die door een organisatie of bedrijf worden berekend voor het beheren van administratieve taken. De kosten worden bijvoorbeeld berekend bij het opnemen van leden in ledenadministratie, of bij het sturen van aanmaningen. Deze kosten worden vaak apart berekend van de hoofdkosten van een abonnement of lidmaatschap en vind je terug op je factuur.

Waarom worden administratiekosten berekend?

Administratiekosten worden berekend om de kosten van het beheren van administratieve taken te dekken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan inschrijvingskosten als je lid wilt worden van een sportschool. Of het opnieuw sturen van facturen als deze niet op tijd betaald worden. Deze taken zijn vaak arbeidsintensief en tijdrovend, dus berekenen organisaties en bedrijven deze kosten ter compensatie.

Hoe je de berekening van administratiekosten kunt verminderen

Er zijn een aantal manieren om administratiekosten te verminderen als je een abonnement of lidmaatschap hebt. In elk geval is het handig om automatische betalingen in te stellen, zodat je rekeningen op tijd worden betaald en je betalingen op tijd worden verwerkt. Zo hoef je je geen zorgen te maken over een deel van je financiële administratie.

Bovendien mogen bedrijven extra kosten in rekening brengen als je kiest voor een andere betaalwijze dan een automatische incasso, zoals een betaling via een acceptgiro. Zorg er ook voor dat de organisatie waarbij je een abonnement of lidmaatschap hebt afgesloten over je meest recente contactgegevens of bankgegevens beschikt. Zo hoeft de organisatie of het bedrijf geen extra kosten te maken voor het verzenden van herinneringen of het verwerken van betalingen.

Zeg abonnement op

Landschap

Wat wil je opzeggen?

Gebruik de gratis opzegbrief

Golf