
Ziggo verhoogt opnieuw prijzen in juli 2025: dit betekent het voor jouw abonnement
-
Jelle
- Laatst geüpdatet:
Vanwege de inflatie voert ook Ziggo dit jaar een prijsverhoging door voor de verschillende pakketten en beltarieven. Dit betekent dat je meer gaat betalen voor je Ziggo-abonnement. 123opzeggen heeft naar aanleiding van de aankondiging van Ziggo een onderzoekje gedaan naar prijzen van telecom en internetaanbieders.
Inhoudsopgave
Waarom verhoogt Ziggo de prijzen in 2025
Ziggo voert vanaf 1 juli 2025 opnieuw een prijsverhoging door. De kosten van verschillende pakketten stijgen met gemiddeld 3,3%, wat volgens Ziggo het gevolg is van de inflatie in 2024. Deze verhoging is gebaseerd op cijfers van het CBS en is daarmee een inflatiecorrectie.
De hogere kosten voor energie, netwerkonderhoud en datacenters worden doorberekend aan klanten, zodat de kwaliteit van de dienstverlening behouden blijft. Het doel? Je blijft profiteren van snel internet, stabiele televisieverbindingen en betrouwbare telefonie.
Welke diensten biedt Ziggo
Ziggo levert een combinatie van:
-
Internet: Snelle en stabiele verbinding, geschikt voor streamen, thuiswerken en online gamen.
-
Televisie: Meer dan honderd zenders, inclusief sport, films en documentaires.
-
Telefonie: Met ‘Volop Bellen’ bel je onbeperkt naar vaste en mobiele nummers in binnen- en buitenland.
Voor wie geldt de prijsverhoging?
De prijsverhoging geldt voor bestaande pakketten met internet, tv en/of bellen. Klanten met de nieuwste WiFi Start, WiFi Middel of WiFi Groot abonnementen zijn vrijgesteld van deze verhoging. Deze abonnementen vallen buiten de standaard prijsaanpassing.
Ook klanten met Ziggo Sport Totaal krijgen te maken met extra kosten. Had je dit pakket ‘gratis’ via een combinatie met Vodafone mobiel? Dan ga je vanaf juli € 4,95 per maand betalen. Heb je het als los abonnement? Dan stijgt de prijs van € 14,95 naar € 16,95 per maand.
Nieuwe tarieven per 1 juli 2025
Hieronder zie je wat je straks betaalt voor je Ziggo-abonnement, op basis van de inflatiecorrectie:
Abonnement | Huidige prijs | Verhoging | Nieuwe prijs |
---|---|---|---|
Alles-in-één (internet, bellen en tv) | € 56,00 | € 5,25 | € 61,25 |
Internet en tv | € 52,50 | € 5,25 | € 57,75 |
Internet only | € 40,00 | € 4,00 | € 44,00 |
Internet + Ziggo Go | € 46,00 | € 4,50 | € 50,50 |
Internet + bellen + Ziggo Go | € 46,00 | € 4,75 | € 50,75 |
Internet only + bellen | € 43,50 | € 4,25 | € 47,75 |
Let op: bovenstaande tarieven gelden alleen als je nog géén nieuw WiFi Start/Middel/Groot-abonnement hebt.
Ook de beltarieven veranderen
Naast de maandelijkse pakketprijzen worden ook de tarieven voor bellen aangepast:
-
Start- en minuuttarief: + € 0,01
-
Vast bellen: + € 0,25
-
Volop Bellen: + € 1,00
-
Bellen buiten de EU: + € 0,01
Wat zeggen de algemene voorwaarden?
De prijsverhoging valt onder de algemene voorwaarden van Ziggo. Dat betekent dat je niet kosteloos tussentijds mag opzeggen als je nog binnen je contractperiode zit. Ben je contractvrij, dan mag je je abonnement opzeggen met een opzegtermijn van één maand.
Ziggo opzeggen
Ben je niet tevreden over de diensten of service van Ziggo, of is de prijsverhoging een reden om Ziggo op te zeggen zodra de looptijd ervan verstreken is? Dan kun je gebruikmaken van de gratis opzegbrief van 123opzeggen.
Houdt rekening met de opzegtermijn van Ziggo
Het is hierbij belangrijk om te weten dat Ziggo een opzegtermijn van één maand hanteert. En als je een contract hebt, moet je deze periode in acht nemen voordat je kunt opzeggen. Heb je een glasvezel aansluiting, dan kun je daarna eventueel gemakkelijk overstappen naar een goedkopere, andere provider zoals of Odido of NLZIET.